Кожен, хто хоч раз спостерігав переміщення бойових танків ешелонами, звертав увагу, що вони заїжджають на залізничний вагон-платформу з розгорнутою на 180 град. баштою.
При цьому ствол гармати спрямований назад і зафіксований обв’язкою, щоб унеможливити мимовільне розгортання вежі.
Але мало хто знає, навіщо танку розгортають ствол у зворотний бік під час транспортування.
Справді, ешелонів із тими самими Абрамсами зараз вистачає, за прикладами далеко не треба ходити. І всі вони мають башти розгорнуті назад. Дехто вважає, що положення гармати залежить від напрямку руху самого поїзда. Однак це не так, тому що поїзди можуть змінювати свій напрямок, і при цьому рухатися у потрібний їм бік.
Так от, як вдалося з’ясувати, розвертають вежу у зворотний бік під час транспортування для більшої безпеки. Так, якщо ми подивимося на той самий Абрамс у нормальному бойовому становищі, то у нього стовбур гармати спрямований уперед. І ми можемо бачити, що ствол досить пристойно виступає за габарити самого танка.
Тепер переходимо до навантаження танка на залізничний вагон-платформу. І з цього ракурсу добре видно, що габарити танка за шириною більші за ширину самого залізничного вагона-платформи. Зовнішні частини гусениць практично висять у повітрі. Тут на фото вежа вже переведена в становище транспортування стовбуром назад.
І як ви, напевно, вже здогадалися, танки, особливо важкі, періодично падають з платформ. Відбувається це з різних причин. Однак жодних серйозних наслідків для самого танка таке падіння з платформи не несе просто тому, що його башта і стовбур гармати дивляться назад. Танк можна сміливо ставити на гусениці та його боєздатність повністю зберігається.
Пов’язано це з тим, що при переведенні вежі в положення транспортування стовбур гармати добре прилягає до кормової частини танка і надійно там фіксується. Плюс до всього, якщо ми подивимося на Абрамс у транспортувальному положенні збоку, то можна буде побачити, що стовбур виступає значно менше габаритів танка.
При перекиданні та падінні з платформи все це має вирішальне значення.
При цьому якщо ми подивимося на танк, що випадково випав, у якого стовбур гармати дивиться прямо, то зауважимо, що саме він і страждає насамперед під час падіння, оскільки є найбільш виступаючою і вразливою частиною. Після такого удару ствола об асфальт доводиться робити перестволовку танка, тому що ствол виявляється погнутим.
У танків Абрамс перестволовка – це дуже складна та дорога процедура. Її виробляють із заміною вежі та кошика цілком. І тому при проектуванні Абрамс був розрахований на падіння з невеликої висоти без втрати боєздатності, але за умови, що вежа та знаряддя були переведені в положення транспортування.
Нàпишіть нàм в кσментàрях у Fàcebσσk!
👉👉Підпишіться на наш 👉телеграм 👈, щоб першим дізнатися всі новини❗️❗️❗️